Upozornění:

Stránka je věnovaná kufrům,chcípákům,orchestrionům 810 Českých Drah.

Jsou zde mé vlastní modely 810tek,a příěsných vozů 010.

Vozy nejsou do detailů podle skutečnosti!

Připomínky pište do knihy návštěv.

 

Teď něco o 810kách:

Motorový vůz řady 810 je v České republice nejrozšířenějším vozidlem. Včetně dvou prototypů, vyrobených v roce 1947 - 1984, bylo pro bývalé Československé státní dráhy vyrobeno v letech 1975 - 1984 celkem 678 kusů. Vůz je určen pro provoz ne vedlejších tratích a to buď samostatně, nebo s jedním až dvěma přípojnými vozy řady 010, které mají s motorovým vozem vzhledově shodný tvar. Na tehdejší dobu byl vůz moderně řešen, vybaven zářivkovým osvětlením, výkonným topením a centrálním zavírání dveří. Pohonnou jednotku tvoří naftový motor Škoda ML 634 a hydromechanická převodovka Praga 2M70s třemi jízdními stupni. Pomocným strojům patří kompresor s příslušenstvím pro výrobu stlačeného vzduchu a alternátor pro výrobu elektrické energie. Motorové vozy řady 810 postupně plně nahradily dosluhující vozy řady M131.1 (Hurvínek). V průběhu let si provoz vyžádal mnohé technické úpravy jak motorových vozů samotných, tak i úprav, nutných pro provoz souprav, spojených z vozů motorových a přívěsných. S těmito motorovými vozy se můžeme setkat na vedlejších tratí ČD, ale zároveň i na hlavních tazích, kde zajišťují provoz hlavně v nočních hodinách. Motorové vozy jsou na některých tratích rekonstruovány na tzv., že cestující si zakupuje jízdenku na neobsazených zastávkách ve výdejním automatu přímo v motorovém voze. Některé vozy byly také přeznačeny na řadu 809, kde jízdenky pro cestující vydává strojvedoucí. U železnic Slovenské republiky mají ještě celkově rekonstruované vozy na řadu 811.